РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 47 (9 грудня 2005) 

  • Чи бувають «м’які» рейки?

    Одинадцять вагонів-ресторанів, що курсують у складі фірмових поїздів, вже півроку знаходяться в структурі Вагонної дільниці станції Київ-Пасажирський. Ці підприємства громадського харчування на колесах покликані не лише створювати більш комфортні умови під час перебування пасажирів у дорозі, але й приносити певні грошові кошти в залізничну казну.

    Вагон-ресторан – це торгівельне підприємство і аби воно працювало успішно, його робота повинна бути організована за всіма правилами торгівлі. Відвідувач повинен почуватися тут комфортно й затишно. Приємний інтер`єр у поєднанні зі смачними стравами, мелодійною музикою та гарним обслуговуванням допоможуть отримати справжнє задоволення, не обтяжуючи пасажира довгою дорогою.

    Що стосується інтер`єру, то вагонною службою та Вагонною дільницею №1 чимало робиться з його оновлення. Скажімо, у грудні новий вигляд здобув вагон-ресторан швидкісного поїзда №2 Київ - Москва. Внутрішнє обладнання, посуд витримані в жовто-зеленій гамі. У складі поїздів №5/6 вагони-ресторани витримані в українському стилі, де головним образом інтер`єру в одному є соняшник, у другому – калина. Та в закладі торгівлі найголовнішою складовою все ж таки є кухня, асортимент страв, які можуть задовольнити будь-який смак. Бо саме ця сторона діяльності приносить реальні грошові надходження.

    З недавнього часу вагон-ресторан поїзда №2 Київ – Москва надає пасажирам додаткову послугу. Прямо в купе можна ознайомитися з меню, вибрати страви і через провідника замовити приготувати їх на певний час або доставити в купе. Ця послуга, безумовно, заохочує пасажира стати клієнтом ресторану, отже збільшує кількість його відвідувачів. Тому і сума виручки “двійки”, як називають швидкісний потяг Київ – Москва, найбільша серед інших і не лише за доведеними плановими завданнями (на березень вона складає 6,5 тис. грн. за один оберт поїзда). Цьому сприяє ще й те, що зручним московським поїздом користуються переважно ділові люди.

    У такий само спосіб (наближення послуг до пасажира) працює й вагон-ресторан фірмового поїзда №/55 Хмельницький – Москва Хмельницької вагонної дільниці. Але там пішли трохи далі. Хмельницькі вагонники за надані послуги щодо доставки обіду в купе беруть додаткову плату. Невелику. Однак за один рейс набігає 35-40 грн. Та якщо ми вже говоримо про ощадливість, то за рік набирається певна сума. А якби таку послугу запровадили всі вагони-ресторани залізниці, то копієчка до копієчки перетворилась би на досить відчутну суму.

    Та не всіма фірмовими поїздами Південно-Західної користується так багато ділових людей вищого достатку, як швидкісним Київ – Москва, однак з огляду на планові завдання, видається, вони могли б бути не такими низькими. Скажімо вагонам-ресторанам поїздів Київ – Севастополь, Київ – Санкт-Петербург, Київ – Ужгород передбачено на один рейс туди й назад заробити всього по 2 тис. грн. І це при тому, що названі маршрути мають велику довжину, та й поїзди, як повідомляють у ВЧ-1, майже повністю заселені впродовж усього року. Дві тисячі гривень – невеликі гроші, але й їх не завжди вдається виторгувати. Тим більше, що названі суми - це спільні заробітки вагонів-ресторанів та провідників, котрі реалізують кондитерські вироби, напої тощо у своїх вагонах.

    До того ж ресторан, відомо, тим відрізняється від звичайної їдальні, що тут можна не лише закусити, але й випити. Однак перше й друге повинно бути професійно й розумно збалансоване. І найголовнішим тут є чітке налагодження зв`язків на векторі постачальник – споживач. Як повідомили в пасажирській службі, вагонна дільниця станції Київ – Пасажирський не поспішає укладати договори з постачальниками на продукти харчування. На перше березня укладено лише декілька угод: на цукор-рафінад, чай, кондитерські вироби, пиво “Оболонь”. Власне, все те, що реалізується провідниками. Жодного договору не було складено на основні продукти (м`ясо, рибу, овочі), необхідні для нормального функціонування вагонів-ресторанів. Пасажир сподівається попоїсти не лише гарячої страви, але й смачної.

    Зате лікеро-горілчаними виробами склад ВЧ-1 затоварено. Як стало відомо з достовірних джерел, станом на 2 лютого 2006 року укладених та діючих договорів на лікеро-горілчану продукцію не було. Ті, що укладалися раніше, виконувалися з помітними порушеннями. Тут найбільше практикується перерахування коштів за цю продукцію без укладання будь-яких договорів, чим порушуються вимоги п.4 “Порядку закупівлі товарів, робіт та послуг”. Всі перерахування, скажімо, на адресу ТОВ “Айленд” у грудні здійснювалися шляхом подрібнення рахунків, щоб сума по одному рахунку не перевищувала двох тисяч гривень. Таким чином загальна сума склала 48 тис. 35 грн. Так само без складання договорів у січні були перераховані кошти (майже 10,5 тис. грн.) на адресу ТОВ “Експансія” та 6745 грн. – ФПП “Баядера”.

    Більше того, проведеним порівнянням цін, за якими ВЧ-1 закуповувала лікеро-горілчані вироби, виявилося відхилення вартості придбаної продукції у бік завищення від середньоринкових. За різними рахунками суми такого завищення складали від 912 грн. до 3305 грн.

    Що стосується залишку товару на складі, то за період з 1 грудня 2005 р. по 1 лютого 2006 р. спостерігалося зростання його запасу. Вибірковим аналізом динаміки надходження та вибуття деяких найменувань лікеро-горілчаних виробів було встановлено, що середньомісячна видача їх на вагони-ресторани не виправдовує обсяги поставок. Тому найболючішим недоліком цього є невиправдане відволікання коштів залізниці. Скажімо, розрахункові темпи видачі зі складу джина “Гордонс” складає 8 місяців, коньяку “Клінков ХО” – майже шість місяців. Крім того, що відволікаються живі гроші, зростає ще й кредиторська заборгованість. Станом на 01.02.2006 р. по ВЧ-1 вона становила 305 тис. 27 грн.

    Від начальника ВЧ-1 Віктора Березовського у зв`язку з тим, що з початку року минуло вже два місяці, а договори на основні продукти харчування не укладаються, кореспондент “РС” жодних зрозумілих коментарів не почула. Так само, як і про стан з явно перебільшеною кількістю лікеро-горілчаних виробів на складі.

    - Будемо повертати, - сказав керівник підприємства.

    А ми говоримо про господарський підхід до справи. Для того, щоб вагони-ресторани приносили належний прибуток, повинен бути і належний контроль за виробничо-господарською діяльністю підприємства. Економічний потенціал роботи вагонів-ресторанів великий, ось тільки б її організація була на рівні.

    Анатолій РОМАНОВ, спецкор. «РС»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05