РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 47 (9 грудня 2005) 

  • Перекрити лазівки для «зайців»

    Залізниця. Уже сама назва містить в собі головну складову, без якої важко уявити нашу галузь. І, дійсно, колійне господарство, рухомий склад... - це, в першу чергу, залізо. А воно, як відомо, має властивість окислятись, чи просто іржавіти і перетворюватись на непридатний для використання і шкідливий для природи порошок. І там, де немає належного догляду, цей хімічний процес безперервно проходить, перетворюючи тонни металу, на виробництво якого затрачені великі кошти, в непотрібну речовину. Таке, на жаль, ще можна побачити в багатьох місцях нашої залізниці.

    От і мою увагу, кожен раз, коли під’їжджаю до вокзалу ст. Жмеринка, привертає скупчення вантажних вагонів, що знаходяться поруч із вагонним депо. Вони стоять там уже не рік і не два. Більшість із них мають непривабливий, а то й жалюгідний вигляд - покриті іржею, з виламаними дверима, пробитими стінами, відірваними люками... Складається враження, що залишились вони тут ще з часів війни, після бомбардувань ворожої авіації. Що ж це за вагони?

    Відповідь на це запитання мені хоч і не одразу, з трудом, та все ж вдалось знайти. Допомогли написи на деяких із них - «резерв». З’ясувалось, що всі вагони, які не використовувались з десяток останніх років і простоювали на різних станціях Жмеринської дирекції залізничних перевезень, зосередили на трьох. І на сьогодні в Гречанах їх 107, у Вінниці - 28 і найбільше у Жмеринці - 421. Вони виведені в резерв і «приписані» до Жмеринського вагонного депо. Є й людина, яка займається їх обліком, це - Марія Івасенко. Від неї й вдалось отримати хоч якусь інформацію. Вияснилось, що пригнали сюди вагони ще 1997 року. Вони різняться за віком (роками побудови), призначенням та й технічним станом. Чимало серед них цементовозів, які уже непотрібні для перевезення саме такого вантажу. Тому певну кількість уже переобладнали під перевезення щебеню - позрізали дахи. На 37 вагонів, що за віком вичерпали термін експлуатації, на початку року документи відправили до Києва для списання в металобрухт. Інші очікують вирішення своєї долі. Якою вона буде, моя співрозмовниця відповісти не змогла, мовляв, на це воля керівництва.

    Чи придатні ці вагони для подальшого використання? На це запитання чіткої відповіді мені не вдалось почути не лише від Марії Сидорівни, а й від фахівців вагонного депо. Було сказано лише, що окремі з них, які не вичерпали терміну експлуатації і знаходяться в більш-менш задовільному стані, можна відремонтувати. Інші ж годяться лише на запасні частини та металобрухт. То чому б ними так і не розпорядитись, для чого вони іржавіють на запасних коліях, причому уже не один рік? Адже їх технічний стан не покращується, навпаки з кожним роком, та й місяцем, погіршується. А ті деталі, які ще сьогодні можна використати на запасні частини, втрачають придатність для подальшої експлуатації. То чому б не провести ревізію цього «рухомого» складу і визначити долю кожного вагона. Тоді можна було б отримати чималі кошти від здачі металобрухту, а ті деталі, що придатні для використання, зберігати в надійнішому місці.

    Цим могли б зайнятись працівники Жмеринського вагонного депо. Та, схоже, їм не до резервних вагонів. Адже й ті, що знаходяться на території цього підприємства і призначені для ремонту, - не в кращому стані. Вони так само іржавіють під парканом. Утім тут і суцільного паркану навколо депо немає. Старий зруйнувався, а новий ніяк недобудують. Та й ворота уже давно не закриваються. Тому зовсім не дивно те, що з території депо один спритний ділок санчатами вивіз більше шестисот кілограмів металобрухту, про що уже писалось на сторінках нашої газети.

    Іншими словами, в Жмеринці немає кому по-господарськи розпорядитись чималим вагонним парком. І те, що могло б принести чималі статки для залізниці, іржавіє, приходить в непридатний стан. Можливо, в управлінні залізниці знайдуть вірний вихід із ситуації.

    Анатолій РОМАНОВ, спецкор. «РС»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05