РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 46 (2 грудня 2005) 

  • Щоб не скакали кози на похиле дерево

    Безпека – головна умова експлуатації залізниць, перевезень пасажирів та вантажів. Усі організаційні й технічні заходи на залізничному транспорті повинні відповідати вимогам безпечного, безперебійного руху.

    Підвищення інтенсивності руху, збільшення швидкості та маси поїздів ставлять жорсткі вимоги до якості й надійності засобів безпеки руху. Тому всі залізничні споруди, колії, рухомий склад, обладнання і механізми, пристрої сигналізації та зв’язку повинні утримуватися у постійній справності.

    У структурі управління Південно-Західної залізниці функціонує апарат головного ревізора з безпеки руху поїздів і автотранспорту (РБ). Про головні завдання цього підрозділу, їхнє розв’язання, – розмова кореспондента “Рабочего слова” із заступником начальника залізниці – Головним ревізором з безпеки руху поїздів і автотранспорту Костянтином АЗАРЕНКОМ.

    - Костянтину Костянтиновичу, які завдання стоять перед апаратом РБ залізниці?

    - Найголовніше – це повсякденне забезпечення безпеки руху поїздів, яке можна поділити на два найголовніші напрямки в цій роботі. Перший повинен стояти на сторожі виконання вимог основних нормативних документів всіма службами залізниці. Хоча документів дуже багато, але вони мусять виконуватися беззаперечно. А якщо десь щось робиться не так, тоді й приходить на залізницю біда.

    Другий, найбільш важливий, – йти не за вже скоєним фактом порушення, а працювати над його попередженням. Це означає, що фахівці повинні вже сьогодні мають бути там, де може скоїтися порушення завтра.

    - Життя показує, що, на жаль, не завжди й не в усьому можна попередити якусь небажану подію під час руху поїздів. Яким чином будується робота ревізорського апарату в таких випадках?

    - Специфіка, методика роботи апарату, можна сказати, складалася впродовж багатьох десятиліть. Уся наша діяльність чітко регламентується навіть у часовому полі. Щопонеділка підбиваються підсумки роботи за тиждень, потім за місяць і так далі. Робиться детальний аналіз подій, що сталися: вони розкладаються по групах, господарствах, напрямках. Аналізуються певні закономірності скоєного й тоді ревізори з безпеки руху пропонують керівникам служб, підрозділів, причетних до порушень, конкретні пропозиції щодо виправлення становища та запобігання нових порушень.

    - Якщо класифікувати їх за видами, то які зустрічаються найчастіше?

    - Яке б порушення не взяти, то в ньому можна віднайти елемент недостатньої виконавської дисципліни. Багато таких, які, на перший погляд, не можуть погрожувати безпеці руху. Наприклад, звичайна електролампа в світлофорі. Скажімо, працівник підрозділу сигналізації та зв’язку, роблячи черговий обхід помітив, що ця лампочка вже ось-ось вичерпає свій ресурс. Отже замінити потрібно її негайно, але він пройде мимо сподіваючись, що вона якийсь час ще послужить. А вона в кожну мить може погаснути. Найстрашніше, коли ця лампочка знаходиться в червоному світлофорі. Недосвідченому машиністу дуже легко в такому випадку скоїти транспортну подію. І не просто подію – катастрофу. Десь два роки тому такий прецедент був. Машиніст мотовоза проїхав сигнал червоного світлофора (лампочка перегоріла), порізав стрілку одну, потім ще одну і мав виїхати на перегін, яким рухався зустрічний поїзд. Поїзди не зіштовхнулися, вони зупинилися. Однак неважко здогадатися, що могло б бути.

    - З метою попередження транспортних подій і впроваджено, напевне, єдиний щотижневий день безпеки руху?

    - На залізниці таким днем безпеки є середа. Цей день присвячується організації постійного контролю за рівнем безпеки на всіх ділянках, вивченню стану пристроїв та механізмів, наданню практичної допомоги керівникам, фахівцям підрозділів, котрі безпосередньо забезпечують безпеку руху на своїх ділянках. Це, власне, день профілактичної роботи, котра спрямована на виявлення недостатнього рівня трудової й технологічної дисципліни. Підвищеної уваги, наприклад, з точки зору безпеки руху вимагає пасажирське господарство. У вагонних депо та вагонних дільницях якість ремонту вагонів, їх обслуговування часто неповною мірою відповідає вимогам інструкцій, інших нормативних документів, порушується технологія ремонту тощо.

    Або ось приклад порушення виконавської дисципліни. Гальмівні башмаки є інвентарем суворого обліку. Останнім часом неодноразово на території вагонного депо Київ-Пасажирський знаходилися башмаки без знаків таврування або з тавром, що не відповідає нормативним вимогам.

    Ревізорськими перевірками неодноразово відзначалася також безконтрольність за наміченими заходами з боку служби локомотивного господарства.

    - Одним із найбільш ризикових з точки зору безпеки руху поїздів є господарство колії. Що повинні робити колійники, аби транспортних подій було якнайменше?

    - Найбільш небезпечні порушення трапляються саме з вини колійників. А головною причиною є незадовільний стан колії. На сьогодні на сталевих магістралях залізниці є велика кількість кілометрів простроченого капітального ремонту. Він повинен проводитися приблизно кожні вісім років, а між ним – середній, комплексно-оздоровчий ремонти. А щоб колія була безпечна завжди, з молотком і ключем монтер колії повинен ходити щоденно, щоб десь підтягнути болти, десь підбити шпали або поміняти підкладку під шпалу. Це поточне утримання колії сьогодні майже перестало існувати. Чому? Раніше, коли рейки лежали на дерев’яних шпалах, то без повсякденного обходу монтера обійтися було неможливо. Тепер на залізобетонних брусах рейки лежать до наступного капітального ремонту. Враховуючи, що до того часу брус вже розбитий і рейка лежить безпосередньо на бетоні, це може призвести до сходу рухомого складу.

    - Особливо небезпечними є залізничні переїзди. Це та зона, де учасниками руху є не лише залізничники, а й автомобілісти, пішоходи.

    - На Південно-Західній залізниці налічується понад 1400 залізничних переїздів, майже 560 не обладнані сигналізацією та не охороняються черговими.

    У першому кварталі 2006 року на залізничних переїздах і коліях залізниці сталося 6 випадків дорожньо-транспортних пригод (ДТП), у тому числі 3 випадки з травмуванням людей. Основною причиною ДТП є порушення водіями транспортних засобів правил проїзду залізничних переїздів.

    У поточному році зіткнення сталися через недисциплінованість водіїв транспортних засобів, порушення ними правил руху. Усі випадки ДТП скоєно водіями приватного транспорту.

    Для запобігання ДТП на залізничних переїздах керівництву служби колії залізниці необхідно організувати роботу щодо виконання Робочого плану 2006 року “Головних напрямків та заходів реалізації Державної програми забезпечення безпеки руху на автомобільних дорогах, вулицях міст, інших населених пунктів і залізничних переїздах на 2003-2007 роки” щодо забезпечення безпеки руху через залізничні переїзди. Необхідно організувати виступи та друкування статей у засобах масової інформації із зверненням до населення, водіїв дотримуватися вимог Правил перетину залізничних переїздів. У виступах особливу увагу необхідно звертати на наслідки, до яких призводять і можуть призвести випадки зіткнень на переїздах транспортних засобів із рухомим складом залізниць.

    - На залізниці трудиться чимала армія громадських інспекторів з безпеки руху. Яку допомогу вони надають апарату РБ?

    - Вони здійснюють громадський контроль за станом безпеки руху поїздів та автотранспорту, виконуючи великі обсяги роботи. У процесі перевірок нерідко виявляються дуже серйозні порушення. Наприклад, інспекторами Конотопської дирекції 2005 року в 10 випадках закрито рух по коліях або стрілочних переводах; заборонена експлуатація 45 одиниць автотракторної техніки, 4 локомотивів; на повторні іспити направлено понад 80 працівників. За їхніми висновками до адміністративної відповідальності притягуються працівники, котрі з недостатньою відповідальністю ставляться до виконання своїх обов’язків. Таких випадків вже чимало зафіксовано і в цьому році.

    Робота громадських інспекторів не обмежується лише запланованими перевірками. Ось, скажімо, електромеханік Козятинської дистанції електропостачання, прямуючи на роботу, виявив небезпечний зазор у стику за хрестовиною стрілочного переводу, про що негайно доповів черговій по станції Козятин-2. Несправність, котра могла призвести до сходу рухомого складу, була усунена. Даний випадок свідчить про небайдужість працівника з одного боку, а з іншого – про його високий професіоналізм.

    - Велика роль у дотриманні безпеки руху належить, як прийнято тепер говорити, людському фактору.

    - Він присутній при виконанні роботи на будь-якій ділянці праці, бо скрізь необхідні високий професіоналізм і відповідальне ставлення до праці. Не меншою мірою це стосується локомотивних бригад. Ось не такий давній випадок.

    Машиніст поїхав розвозити вантажні вагони на станцію, Пінезевичі (Тетерівська дільниця). Він не був знайомий з техніко-розподільчим актом (ТРА) і тому не знав, що на станції скидна стрілка з автоповерненням. Машиніст проїхав по цій стрілці, потім без дозволу чергового по станції почав рухатися назад тим же маршрутом, а ця стрілка вже автоматично перевелася на скид. В результаті - тепловоз зійшов з рейок. Добре, що в цей час не було на прибуття ніякого поїзда, інакше не уникнути б зіткнення.

    - Які запобіжні заходи можна вважати найбільш дійовими з попередження транспортних подій?

    - Я вже наголошував на ревізорських перевірках, роботі громадських інспекторів з безпеки руху тощо. Крім того, ми проводимо ще й великомасштабні навчання фахівців усіх рівнів. Нещодавно апаратом головного ревізора були проведені навчання керівного складу Південно-Західної залізниці на території Жмеринської дирекції залізничних перевезень. Тема занять – схід цистерн у районі станції Браїлов. По тривозі були підняті фахівці всіх рівнів, причетні до безпеки руху, в даному випадку “ліквідації” транспортної події – начальник станції, електромеханіки, бригадири й майстри колії та інші. Про те, що це була навчальна тривога, вони дізналися лише тоді, коли з’явилися на місце “події”. У навчаннях брали участь керівники причетних господарств Жмеринської дирекції. Були задіяні Жмеринський та Козятинський відновлювальні поїзди, на станціях Вінниця та Жмеринка приведені у повну готовність дрезини районів контактної мережі. У Києві на вокзалі зібрався повний склад керівників служб, і мотриса готова була виїхати на Жмеринську дирекцію. Дай Бог, щоб такі ситуації були лише в рамках навчання.

    - Які завдання ставляться перед апаратом головного ревізора на найближчий час?

    Хоча останнім часом кількість транспортних подій на залізниці скоротилася, та найголовнішим показником роботи апарату головного ревізора є досягнення якнайменшої їхньої кількості. Тому прагнемо домогтися розгляду виконання причетними керівниками нормативів особистої участі в проведенні заходів щодо покращення виконавської дисципліни, яка сприяє забезпеченню безпеки руху.

    Основні ж принципи організації управління безпеки руху поїздів – це системність у роботі, колективізм, інформованість, своєчасне усунення виявлених недоліків, принцип упровадження коригувальних заходів тощо. А найважливіше – повинен діяти принцип відповідальності кожного працівника на своєму робочому місці за конкретні дії, що впливають на безпеку руху поїздів.

    Микола ПАЦАК, власкор. «РС»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05